måndag 23 mars 2009

Pyssellyckans skisstävling...

Jag hittade en härlig skiss hos Pyssellyckans som jag tänkte jag skulle försöka vinna:)......Så här blev mitt bidrag. Ett påskkort till. Här har jag använt sammet på flaska (heter nåt som jag inte kommer på nu:) Men jag har använt det på det lilla lammet så den blir ullig och gullig......Jag blev lite inspirerad av bettans pysselblogg.....Hon hade gjort ett kort i lila och jag lämnade en liten kommentar där om att jag tycker det är svårt att scrappa i lila.......och då blev det en lite utmaning till mig själv att göra nåt i lila . Nu har jag gjort två kort (det här under åxå) och jag tycker fortfarande att det är svårt:)

Vilken/vilka färger tycker ni är svåra att scrappa i? Och gör det till en liten utmaning sen, att scrappa just i den färgen.....Hojta gärna till här sen så jag får se erat alster.........vore kul:)
Tyvärr verkar det som om barnens bacilusker som dom hade förra veckan nu har hoppat på mig istället. Jag fryser så jag skakar......ont i varenda led och muskel (ja dom få som finns då)......Usch, känns inte riktigt som om vi har råd att jag ska vara sjuk med....blääää.....Tar en kopp kaffe nu och en mörk god choklad.....hoppas det hjälper.....

9 kommentarer:

Kamilla sa...

Oj så underbart vackert kort!! så ulligt och gulligt fåret blev!
jaaa, jag har lite svårt att scrappa andra färger än råsa, måste nog in på rehab snart *skrattar* men jag ska försöka ta mig an denna ;)
kram kram

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Nej du får inte bli sjuk nu ju! Våren är ju snart här och då ska man vara frisk och kry, pigg och alert för att både hinna med scrapping och att njuta av allt det gröna! Så se till att krya på dig nu, lyssna på din kropp och vila/medicinera/scrappa eller vad nu kroppen vill! =)

Jättegulligt kort, synd att man inte ser mer av sammetsgrejen, men jag kan tänka mig att det blir ursnyggt! Och det blev ju bra med lila, bra sätt att få in lite nytt i sin stil.

Det där med svåra färger... Jag tycker nog mer att det är svårt att kombinera papper eller olika färger - men jag har ju redan utmanat mig själv och de senaste LO:na har varit ganska färgsprakande för att vara mig. Så visst är det bra att utmana sig själv emellanåt - annars begränsar man sig bara i onödan!

Kram / Angelica

Anonym sa...

I Like!! Supergulligt kort, kul me lila tycker det blev snyggt!!
Take care lilla du! Kramis

My sa...

krya på dig syrran!
verkligen jätte sött kort, diggar stämplet otroligt :)

Karin sa...

Jättefint kort! Coolt med det ulliga fåret =)
Hmm, säger som Kamilla här ovan, jag har svårt att scrappa i andra färger än rosa **skäms lite** hihi, men gult/orange har jag riktigt svårt för.. Kanske skall testa..
kram!

Karin sa...

Ah, glömde, Hoppas du inte blir sjuk.. Inte kul, krya på dig !
kram igen! =)

Lena50 sa...

Villka mjuka, harmoniska färger, så fint, måste titta på det ulliga fåret på närmare håll, underbart :)

E sa...

Hoppas hoppas att du slipper bli sjuk! Åh så gulligt kort. Gillar hur du stämplar så det blir inramat med swirls runt stämpelmotivet. Och vilken mysig detalj med det ulliga fåret.
Svår färg att scrappa i...hm....det får bli blått, ljusblått tycker jag är lite klurigt. Hojtar till här när jag tagit tag i den utmaningen:)
Krya på dig!
Kramis

Karin sa...

*fniss*
bara tjötiga jag igen ;)

Luktembossingen skall sitta i, i 3 veckor stod det..Luktade sååå gott, bubbelgum.. Har beställt kaffedoft nu oxå..en himla kul grej!=)
Låter inte bra att du är så sjuk.. *skickar massa krya på dig kramar*
Hoppas du får en pysslig helg,
kram på dig vännen! =)