torsdag 4 oktober 2007

En scrappares bekännelse

Hittade denna i Krumelurans blogg och jag tyckte den var så bra. Nästan alla punkter stämmer in på mig (speciellt den om att ha extradynor av fluid chalk. Jag har extradynor av Chestnut roan, Dark brown och Charcoal.....hemska tanke om dom skulle ta slut och jag inte hade nån i reserv.....hua). Visst stämmer dom in på er med.......??

  • Shoppingregel #1: Jag vill ha det, därför behöver jag det.
  • Shoppingregel #2: Jag behöver det, därför måste jag köpa det.
  • Allt annat som jag behöver, till exempel mat, hyra, och kläder, är av underordnad betydelse i jämförelse med vad jag behöver för att scrappa.
  • Jag räknar ALDRIG ihop hur mycket jag sammanlagt har spenderat på scrapbooking.
  • Om jag är osäker på om jag ska köpa något men känner någon annan som har det och gillar det så måste jag också köpa det.
  • Jag har varje sorts limprodukt som finns att köpa.
  • Jag köper stämplar för att de är fina, även om jag inte har en aning om vad jag ska använda dem till.
  • Man kan aldrig chalka för mycket. Jag har extradynor av Chestnut roan och Dark brown, så att jag inte står handfallen om de skulle ta slut.
  • Det finns inget som heter "för mycket papper". Jag ignorerar alla sådana kommentarer.
  • Jag köper alltid minst två papper av alla Crate och Basic Grey papper. Oftast är de för fina att klippa i, så då måste jag ha ett att spara och ett att använda.
  • Om det bara finns ett enda papper kvar av en viss sort i butiken så köper jag det. Kan vara bra att ha.
  • Jag köper allt annat också som det bara finns en enda kvar av. Av två skäl: för det första är det förmodligen en bra produkt eftersom den nästan är slut, och för det andra så kanske jag kommer att behöva en sådan i framtiden. Alla andra verkar ju göra det.
  • Man kan aldrig få för många scrapbookingväskor. Så är det bara.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha...känner du så...är du illa ute...värre än jag trodde ;-) men så är det nog...jag har vid MÅNGA tillfällen kännt och gjort likadant. med andra saker jag bara måste ha.....
Så handla på och scrappa....lev livet som du vill!!!!!!

Mamma Lena

Anonym sa...

Stämmer ganska bra, dock inte allt! Men en enormt kul läsning för viss blir man ha galen.... Har inte glömt min nya förälskelse... scrapväsken :=) Ha en skön helg, nu sticker jag och jobbar lite. Kram AA

Miss Goldie sa...

Åh, vad roligt att du gillade min avkapade LO! Tack för rösten!