söndag 3 februari 2008

Utmanad av SasSa

Regler: Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg där den svarar på frågorna. I slutet av inlägget utmanar bloggaren nya personer.

Vad gjorde du för 10 år sedan: Jobbade i mammas mataffär som hon ägde här i Östra Frölunda. Jobbade där halvtid bara. Annars så passade jag min lillasyster ganska mycket (som då bara var 3 år) och var med kompisar väldigt mycket.

Vad gjorde du för ett år sedan: Var mammaledig, Tuva var bara knappt 3 månader. Så det var mest att amma, byta bajsblöja och gosa med henne som gällde. Och natruligtvis var jag åxå med Tindra, lekte med henne och gosade med henne. Tiden som blev över scrappade jag :)

Fem snask du gillar: Choklad i dom flesta varianter, nappar, chips, vingummi och jordnötsringar.

Fem sånger du kan hela texten till utantill: Ja med två småbarn så är det väl Imse Vimse Spindel, Bä bä vita lamm, ekkorn satt i granen.......och andra såna barnvisor som gäller. Dom kan man vid det här laget:)

Vad skulle du göra om du var miljonär: Oj, vilken dröm det skulle vara......Men då skulle jag först helrenovera vårat hus. Gärna gämna det till marken och bygga ett helt nytt, ta hit trädgårdstjänst som skulle fixa alla land här så dom blev perfekta. Betala av lån, köpa MASSA scrapbookingsaker (så klart) resa med familjen och ge mina nära och kära en liten slant.

Tre dåliga vanor: Jag är hopplöst slarvig när det gäller att hålla koll på nycklar, dom är aldrig där dom ska vara. Jag rör mig för lite och jag går och lägger mig försent på kvällarna.

Fem saker jag gillar att göra: Vara med familjen speciellt att göra något roligt tillsammans, scrappa, surfa på nätet, fotografera och träna box.

Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa: Tajta kläder (har inte riktigt den figuren till det), kjol (hatar det plagget), stringtrosor (inte figuren till det heller och sen ser det så obekvämt ut åxå.........kommer inte på nåt mer just nu, men det finns säkert fler plagg jag inte skulle ta på mig.

Fem favoritsaker: Alla mina scrapparsaker (det räknas som en sak här....), min nya dator, min kamera, diskmaskinen och tv:n.

Nu ska jag då utmana några andra.........svårt men jag kör på Aase, Kajsa, Scrapmom och LadyDi.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för utmaningen....ska grunna lite först bara.
Kram Aase

Anonym sa...

Hej.. tack för utmaningen.. har svarat på bloggen om du är nyfiken.. och det vet jag att du är.. hehe..
må så gott..
hoppas vi ses på lördag
Kram Kajsa