torsdag 22 september 2011

Mina distresser..

Äntligen är jag klar!! Fick en tanke i våras att göra nåt med mina distresser som jag kan jämföra färgerna med papper och så....för den lilla bilden på locket stämmer ju inte riktigt. Precis då hade jag fått Tim Holts stora tags dies i brevlådan.....och jag fick en ide. Jag skulle färga in en tag i en färg, sen stämpla med samma färg och till sist kleta färgen på ett underlägg och sen spraya lite vatten och lägga i en pappersbit där i. På så sätt så skulle jag få precis hur den färger blir när jag använder dessa tekniker. Så jag började på...dom tre, fyra första gick bra....men sen blev det tråkigt. Jag kan ju inte göra nåt som är precis likadant som nåt annat jag gjort. Så jag kan säga att detta har tagit sin lilla tid....Men nu är jag äntligen klar med dom distressfärgerna jag har nu. Dock fattas det några innan jag har alla...men dom får komma sen...

Men i alla fall, så här ser min lilla distresstagshög ut, sen har jag skrivit namnet på distressdynan och alla infärgningsverktyg (dom mjuka som sätts på handtaget), dom ligger i små zip-påsar med namnet på färgen på...och dom hänger sedan i en ring. Så äntligen har jag fått ordning på detta :) Tror jag kommer ha stor nytta av detta, för jag använder mina distresser jättemycket.

Nästan alla tags har fått olika stämplar på sig och den "lappen" i mitten som jag har doppat ner i färgen är från Vilda stamps och heter Anslag. 


Ha det så gott!
Kram

10 kommentarer:

Stephi sa...

men va smart!! Himla fiffigt

Mikaela sa...

ohh så smart!. jag har länge tänkt göra nå liknande men ej kommit mig för

NHL sa...

Men jösses! Så snyggt!...och så välorganiserat och smart!

Ziro sa...

Vad smart och snyggt det blev!

Britt-Inger sa...

Såååå smart....Håller med dig att färgerna stämmer inte som visar på asken.
Tack för att du delar med dig ;O)
Trevlig helg!
Kram, Britt-Inger

Mim... sa...

Oj oj vilket jobb men så smart och va bra för haär ser du hur färgen blir.
Ha de gott...

Nina sa...

jisses vilket jobb, mem såå smart :-)

Ywonne sa...

Vad duktig du har varit...inte bara användbart...snyggt också *S*

E sa...

Men så snyggt och smart, liftvarning på detta. Men det är ju det där med att göra likadana, det är ju lite segt, så vi får väl se när jag tar tag i det:) kram

Anita/AniLi sa...

Såå fiffigt Lotta! Nu får jag ta mig en funderare om detta kanske är något för mig också!!
Kraaam