måndag 15 mars 2010

Mässa i Borås och nya kort....

Då har det varit lugnt här inne ett tag igen....vet inte om jag lider av nån sorts vårtrötthet eller vad....men jag är så in i bänkenst trött!!!! Orkar inget på kvällarna, så det är förklaringen till att det är lite stilla här inne just nu, jag orkar helt enkelt inte uppdatera så ofta. Hoppas verkligen att tröttheten släpper snart.
**
Har dock fått gjort några kort sen sist.....
Börjar att visa kortet jag gjorde till svärmor när hon fyllde år. Snörningen blev till av ett litet misstag, pappret gick sönder så jag fick knyta ihop det helt enkelt:)
**
Detta kort är så dåligt fotat, dåligt ljus. Fotade en kväll under taklampan i köket. Så färgerna är lite knepiga här...ett litet Kramkort är det i alla fall:)
**
Här är ett beställningskort till ett par som har förlovat sig. Dom förlovade sig i december men av en anledning så firas dom nu istället. Önskemålen var att kortet skulle gå i rött, vara bling-bling, massa hjärtan och kärlek. Lånat denna stämpel av Sabine, Tack! Fast snart finns det en lika dan här hemma....har köpt en själv nu. Tycker dom är så gulliga:)
**
Sen har det ju då åxå varit mässa i Borås denna helg. En helg som var helt galet roligt!!! Lördagen gick jag där själv och strosade runt, shoppade lite och pratade med lite känningar. På söndagen sen åkte jag dit med ett gäng härliga tjejer och det var sååå kul!! Synd att en sån helg försvinner så fort.....fast det klart, ekonomin hade inte klarat mer...hehe...Lite fynd gjorde jag ju då:) Här kommer bilder på vad jag handlade, förutom alla CS som jag köpte...dom fotade jag inte.
Här är lite smått och gott....äntligen en embossingfön. Har haft en värmepistol nu, men den dånar och lever så och är jätteklumpig...så den är jag nöjd över. Blir det kanske att man embossar lite oftare. Blommor....såklart, kan man inte få förmycket av. Härliga spellbinders, hade velat ha en sort till men kunde inte bestämma vilken jag ville ha så jag får fundera ett tag på det. Det härliga stämpelkitet från kortmakaren, tycket det var så många fina texter med på den.
Här är det 4 av dom nya distressfärgerna. Har 4 sen innan.....och den blåa och lila tänker jag inte köpa då dom såg väldigt likt ut som dom gamla lila och blåa....men dessa var riktigt fina. Tokgillar stämplarna med rocktema....såg dom på avstånd cho jag bara rusade fram....bara skulle ha dom. Det var dom sista så där hade jag tur.

Här är fler stämplar...dom översta är från Magnolia där jag var en stund innan mässan öppnade. Tyvärr tycket jag att utbudet av stämplar var lite dåligt, hade tänkt köpa på mig en hel del....men det var lite fattigt på stämplar....tycker jag...
och sen då lite papper.....blev heller inte så mycket ser jag nu när jag kom hem....hmm.
Ja detta var helgens fynd, en riktigt bra mässa (förutom att jag saknade lite stämplar då...). Bra lokal med gott om plats både i montrarna och i gångarna. Om jag får bestämma så får dom gärna fortsätta ha mässan i Borås:) Nära och bra...hehe...


11 kommentarer:

Millan M sa...

Uuuh så mkt godskaer du köpt!!!! Gillade dina kort jättemycket, speciellt det till svärmor! Och du, det där med vårtrötthet är du inte ensam om;) här är en till...

Unknown sa...

Vilka underbara kort du har gjort! Sen kortet i inlägget under är såå vacker & stämningsfull! åååh, vilka härliga inköp du har gjort!

Karinb sa...

Kul att få se vad du shoppat! Och fina kort du gjort :D

Tesa/Therese sa...

Jättefina kort och mycket mumsigt du handlat:) Gillade det rosa pappret med kronor på. Är det Teresa Collins? Kommer du ihåg vilken butik som hade pappret? Kram Tesa

Britt-Inger sa...

Underbara kort du gjort :):) Vårtröttheten är du som synes inte ensam om och jag tror för egen del, att det beror på att vi har en mörk period bakom oss, vintern!! När solen kommer fram blir det en chock för kroppen...men det är min teori ;)
Kramar.

Petra/Trollet sa...

Vilken tur att pappret gick sönder, var ju jätteläckert med snörningen!!!!! De andra korten var oxå superfina! Vad avundsjuk jag blir på godsakerna du köpt - vill oxå gå på MÄSSA!!!

Miss E sa...

Underbara kort du har gjort, jätte härliga färger. Och stämpeln på förlovningskortet är jätte fin :) *vill också ha ;)*. Och mycket fint fick du köpt på mässan också :) Roligt!
Kramar

Jen9 sa...

Det blev allt en hel del trevliga fynd. Föll också för Rock-stämplarna!! Som tur var förbeställde jag dem så de finns i min samling också! Sugen på att köra igång med dem, NU!
Kram Jennie

Sara-SaGam sa...

Vad kul att få se lite av vad du shoppat, även om jag kände på lite av det på riktigt i kassan ;-)

Gillar att papperet gick sönder och du fick snöra ihop det. Tänk vad fel kan bli rätt!

Sara-SaGam sa...

Nästa mässa är i Eriksbergshallen i Göteborg den 30-31 oktober till hösten. Boka det datumet!

E sa...

Hej vännen! Tack för dina söta kommentarer hos mig:) Det va längesen jag va på bloggrunda oxå och här har det hänt lite sen dess! Va mycket godsaker du hittade på mässan:) Jag blev oxå fattigare;)....konstigt!! hahaha. Jag såg inte dig heller...Morr!!! Kortet till din svärmor va ju jättefint, och att pappret gick sönder, vilken tur! :) Vad är det för märke på den stämpeln med hjärtan o blomman på? Jag blir alltid lika kär i den när jag ser dina kort med den!
Ha en bra dag!
Kram