onsdag 4 februari 2009

Dagens foto 4 februari 2009

Det har varit gott att vara ledig idag, och jag har fått gjort massa saker......dock ej hunnit fota mina senaste alster som jag lovade igår. Har haft fullt upp med andra saker.....Städat akvariet (med Tuvas.....hmmm...hjälp, kommer till det sen), städat toaletterna, damsugit, varit hos mamma på eftermiddagen och även i kväll på en liten manikyr och hudvårds-party....Så nu har jag så fina naglar sååå:)

Ang. Tuvas hjälp med städning av akvariet....Kunde fått världens bild på det, men jag tyckte synd om henne....Jag hade hällt över en hel del vatten i en 10L hink för att spara lite av fiskarnas gamla vatten....Den hade jag ställt på golvet, som tur var hade jag inte hunnit flytta över fiskarna dit. Tuva ska ju naturligtvis vara med mitt i allt, hon gick där och trängde och skulle titta på allt. Rätt som det är börjar hon backa några steg.......rakt på hinken med vattnet. Hon ramlade rakt ner i hinken med rumpan före. Där satt hon som i en fällekniv och vattnet bara forsade ut över hela rummet.....Hade varit en kul att fota det, men hon blev så ledsen och rädd så jag struntade i kameran.....Stackars Tuva....

Dagens foto, ja det kunde ju ha varit på Tuva i en hink....men nä...Sen hade jag med mig kameran till manikyr partyt, men jag glömde av kameran. Hade fullt upp med krämer, oljor, filar och nagellack......Så istället visar jag upp mina favoritblommor.....Jag älskar tulpaner:)












Nu får ni vänta till helgen innan jag kan fota min LO och mitt kort, det är för mörkt att fota dom när jag kommer hem på em....Och kanske har jag hunnit med ett kort eller en LO till då:)

1 kommentar:

Lena50 sa...

Stackars lilla Tuva, hon hade inget flyt på onsdagen, hon som alltid är så glad, tyckte nog att det blev lite för mycket med "bad" i hink, dörr i pannan, så det blev blått och ont....hoppas denna dagen blir en riktig kanondag i.s.t!!!!Krama henne från mig!!!!
Fint foto på en fin blomma :)